human rights watch

onsdag 10 april 2013

Utnämningen av Omar Mustafa ett svek mot Sveriges kvinnor



BAHAREH ANDERSSON OM SOCIALDEMOKRATIN

Utnämningen av Omar Mustafa ett svek mot Sveriges kvinnor.

Muslimsk feminist: Det är inte de etablerade politikerna som integrerar dessa könsapartheids och hederskulturers representanter utan det är medeltidens representanter som etablerar sig inom det svenska politiska etablissemanget.


Aprilskämtet har upprepats igen och nu blev det socialdemokraternas tur, fast det måste erkännas att jag gråter mer än skrattar. Moderaterna har sedan länge en pålitlig islamist i riksdagen som längtar efter Sharia-lagar i Sveriges television i bästa sändningstid. Abdirisak Waberi har kommit in i riksdagen som moderat trots att han förklarade i SvT att ogifta muslimska kvinnor inte får dansa, lyssna på musik och att en man kan ha fyra fruar. Det är verkligen en stor bedrift med hänsyn till moderaternas jämställdhetspolitik även om herren sitter i försvarsutskottet och vägrar svara på mina frågor tillsammans med de ansvariga presstalesmännen. Waberi har uppenbarligen kunnat övertyga sina partikamrater att SvT har ”feltolkat” hans tal och egentligen menade han tvärtom vad han det facto sade i TV rutan. Waberi är en av oss och ”i hans privata tid får han säga vad han vill”; det fick jag höra från moderata kvinnoförbundets representanter på en konferens. Så funkar det i demokratin tänkte jag, en fru i riksdagen och det går bra med fyra fruar utanför, på fritiden alltså. ”Mångkulturalism” heter det, som det ser ut.

Nu fortsätter alltså denna omvända integrationspolitik hos socialdemokraterna. Det är inte de etablerade politikerna som integrerar dessa könsapartheids och hederskulturers representanter i jämställdhetstänkandet utan det är medeltidens representanter som etablerar sig inom det svenska politiska etablissemanget. Under skylten ”invandrarrepresentanter”.

Omar Mustafa, ledare för det Islamiska förbundet (en titel han ärvde från herr Waberi som alltså har blivit moderat) har nu etablerat sig i den socialdemokratiska ledningen. Jag vet faktiskt inte om han också är för fyra fruar utanför partiledningen, på fritiden alltså. Det får kanske någon annan fråga honom, helst då när han inte vet om att mikrofonen är på, men vi vet redan en hel del om denna trevliga man som kanske borde ha fått sossarna att höja ögonbrynen.

SvDs Sanna Rayman har just påmint om att Omar bjuder in rabiata rasister (antisemiter) till Sverige som föreläsare men jag kommer ihåg när Omar skällde på Uppdrag Granskning som han tyckte har haft mage att avslöja kriminellt kvinnoföraktande beteende bland våra stora moskéer. Iförbigående erkände han brott mot kvinnors rättigheter men försökte bagatellisera imamernas agerande genom att skylla på ”bristande utbildningar”. Vilken dagis-utbildning behövs för att veta att kvinnor som våldtas inte skall acceptera detta, utan polisanmäla, kan jag undra. Omar försökte utmåla SvT som islamofober/rasister eftersom de ”pekar ut” de förtryckta muslimerna. Men detta är inget som får väckarklockan hos sossarna att ringa.

Att islamisterna tar sig in i olika partier har redan antropologen Aje Carlbom beskrivit i Evin Rubars dokumentär två år sedan. Allt detta är i enlighet med Yusuf al-Qaradawi instruktioner. Om den svenska läsaren undrar vem denna herre är så kan ni gärna Googla på honom; frontfiguren för Muslimska Brödraskapet (MB) som hatar den omoraliska Västvärlden, kvinnors frihet och också homosexuella och judar så klart. MB och president Mursi i Egypten har nyligen uttalat sig om kvinnlig könsstympning som en ”privat familjeangelägenhet”. Kort sagt, vi talar om herrar som håller på att etablera medeltid var de än befinner sig.

Jag antar att varken moderaterna eller sossarna vill se eller inse vad det betyder att båda dessa herrar Waberi och Omar har goda relationer med Muslimska Brödraskapet som inte bara sprider medeltida kvinnosyn men också har fostrat terrorister. Islamiska förbundet ingår i Federation of Islamic organisations in Europe (FIOE) som är en organisation som tydligt är påverkad av al-Qaradawis öppet uttalat policy. Spelet går ut på att ”goda muslimer” i västvärlden ska ta kontakt med politiker och delta i politiken men inte integreras för att förlora den muslimska särarten som är viktigast. Taktiken verkar fungera. Politikerna vill ha röster så att dessa herrar är välkomna i den nya ”mångkulturella” makteliten. Fenomenet har kallats för röstmaximering av en modig socialdemokrat Carina Hägg. Ingen verkar lyssna på hennes rop i öknen.

Etablissemanget är tyst, de tror att svenska folket sväljer detta fast alla kan se att SD som utnyttjar det politiska hyckleriet kring den mångkulturella medeltiden, växer.  SD växer farligt och det gör de idag utan att äga särskilda kunskaper och talanger. Vad skall hända när de skaffar sig några kunniga och seriösa politiker? Jag vågar inte tänka på det. Vad skall hända när våra etablerade partier  en dag skall styras av Waberi, Omar och deras bröder? Jag vågar inte tänka på det.

Det är mer och mer uppenbart att jag som muslimsk feminist inte heller i Sverige kommer att kunna gå till en moské där kvinnor och män inte är segregerade och flickor inte förklaras vara horor om de vill älska någon utan att vara gifta. När kommer jag kunna gå till en moské som ger mig samma frihet som svenska kyrkan ger till sina döttrar? Jag trodde att jag skulle uppleva detta i demokratins Sverige när jag rymde från mullornas teokrati, från mitt kära hemland Iran. Nu är de medeltida ”riddarna” här också och de görs till mångkulturalismens representanter i högsta maktens korridorer. Medeltiden på våra manliga enklaver, där jag blir utkastad från kaféer som kvinna, är permanentad. Var skall jag emigrerarna nu då?
http://www.newsmill.se/artikel/2013/04/09/utn-mningen-av-omar-mustafa-ett-svek-mot-sveriges-kvinnor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar