human rights watch

tisdag 18 juli 2017

Jag vet Sverige är ett bra land och det finns väl väldigt goda svenska, Jag känner mig Svensk därför att jag har bott här jätte länge och ska säga en sak jag älskar Sverige.


Jag vet Sverige är ett bra land och det finns väl väldigt goda svenska, Jag känner mig Svensk därför att jag  har bott här jätte länge och ska säga en sak jag älskar Sverige.
Jag älskar svenska goda folket, men tyvärr det finns en liten grupp i Sverige som lyckade ta sig i myndigheten och försöker göra precis vad hon eller han vill mot andra människor.
men vi måste inte hålla tyst när vi skulle se något orättvis  måste protesteras och meddelas andra myndigheterna för att kunna stoppas.



 vi måste tillsammans stoppa orättvis särbehandling som gör en del av  myndighetens personalerna.
Igår jag  träffade Hannele och Eyman som har  arabiska bakgrund palestinsk  som hon hade med sig till möten och jag pratade med henne och Eyman  dem jobbar inom myndigheten i södra Sverige.
Då vi träffade den 2017.07.18 klockan 14:00 eftermiddagen på kontoret. Hon hur går det för dig, söker du jobb hela tiden på egen hand?
Jag; ja det gör jag det finns väl på mina jobbsöks rapporter som jag brukar lämna in varje månade.
Hon; bra hur går det för din lilla son?
Jag det går väl bra han är hemma hos mamma just nu vi varit ute idag dem åkte hem och jag stannade för att jag har tid hos med er.
Hon; bra  ska du komma på möte med oss den 17 augusti med mig och Ulrika?
Jag; ja det ska jag göra, men jag måste säga en sak jag vill polisanmäla Ulrika därför att hon har skrivit väldigt dåliga saker på min af sida, det står avbrot om saker och tings som stämmer inte.
Det som hon har gjort andra kan utnyttja mot mig i framtiden därför att jag protesterade mot det som jag har sett på min sida.
Hon; har du papper med dig?
Jag; ja det har jag  då visade jag pappret  och hon försökte säga en sak som stämmer inte i Sverige.
Hon: men du vet inte att man kan inte polisanmäla i Sverige mot myndighet personalen även polisen tar inte emot något sådant anmälningar mot myndighet personalen.
Jag: finns det något paragraf i den svenska riks lagen som man får inte polisanmäla myndighets personalen även om någon av svenska myndighets personal skulle göra ett brott mot någon eller
finns det något paragraf i det svenska riks lagen, en lagstifning som stoppas människor så att polis anmäla mot svenska myndighets personalen?
kan du förklara för mig om det?
Då hon kunde inte svara också hade inte något svar för mina frågor.
Eymen en palestinsk man som hon tog med sig på möte mellan mig och henne igår  2017.08.18 sa man kan även anmäla myndighets personal till deras chef eller det finns en enhet som man kan vända sig till om man har sett något orättvis.
Eyman sa man kan  även kontakta diskrimineringsombudsman som finns i alla myndigheter i Sverige.
Jag: ja det vet jag, men den här gången jag upprepade tidigare att någon har tagit bort goda saker på min sidan här det finns tidigare skrivelse om det.
  jag frågade henne om man skulle polis anmäla någon som jobbar på myndigheten? då hon svarade mig så ny vet du inte i Sverige man kan inte polis anmäla myndighets personalen också polisen kommer aldrig att lyssna på er...
Jag finns det  i svenska riks lagen bok som man får inte göra det finns det paragraf om det?  då hon hade inte mer svar  kunde inte förklara för mig mer... då sa vi har bara 30 minuter på oss  så vi måste sluta samtalet....den 2017.08.03 ni kan lyssna på vad hon säger via Euronews mellan klockan 13 till 14:30,,, tyvärr jag vill säga en sak personer med politiska idea i södra Sverige  som kan vara riktiga  antisemitism och dem kan vara farliga än isis om dem skulle ha makt.
Den 2017.08.17 klockan 13:00 jag ska träffa henne igen också en kvinna som heter Ulrika på af.
En förklaring om hennes berättelse igår som jag vet och har lång erfarenheter har bott väldigt långe i Sverige, det spelar inge för roll om man skulle vara myndighets personal eller inte alla har rätt till att polisanmäla dem personen som gör saker och ting som är emot det svenska lag och regler
med vänliga hälsningar  samuel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar